מכירים את זה כשאתם מנסים להסביר משהו למישהו ומהתגובה אתם מבינים שכנראה לא הצלחתם להסביר?
ככה בדיוק הרגשתי כשסיפרתי לסובבים אותי מה זה אימון אישי בזמן הלימודים.
"את בעצם תגידי לי מה כדאי לי לעשות?", "אני צריך להתייעץ איתך", "את בעצם כמו פסיכולוגית, לא?"
אז זהו, שלא ולא ולא.
תוך כדי הלימודים, ותהליך אימון אישי שאני עברתי הבנתי שקל לי להסביר את הדברים לאחרים, דרך חיבור לעולם הפנימי שלהם, לפעילות שנהגו ואולי גם כיום נוהגים לעשות. אבל לפני הכל הסברתי לעצמי, דרך חיבור לעולם הפנימי שלי- עולם הריקוד.
הריקוד מלווה אותי מילדות דרך חוגים אליהם הלכתי ועודני הולכת: באלט, ג'אז, מודרני, קלאסי, ריקודי עם ועוד.
ובין הריקוד שקיים בחיי לבין תהליך של אימון אישי ישנם חוטים מקשרים:
- המסגרת– מפגשים בימים ושעות קבועים
- למידה הדרגתית– מהצעדים הבסיסיים, הקלים ליישום, ועד המורכבים שמהווים אתגר, מחייבים מאמץ, לעיתים גם אומץ.
- הנחיה מקצועית – של המדריך, המורה, המאמן.
- מקום לביטוי עצמי – גם כשיש צעדים, תנועות, תרגילים ומשימות שמוכתבים מראש, תמיד ישנו מקום לביטוי עצמי.
- עבודה על השרירים– פיזיים ומנטאלים כאחד- למשל: לשיפור היכולת, להשגת שינוי.
- מיקוד– במה שמצליח לי, במה שעובד עבורי, במה שאני טובה בו.
- מוטיבציה– להגיע גם כשלא בא, כשקר או חם, כשעצוב, כשכואב או עייף לי.
- התמדה– שמובילה להתפתחות.
- התפתחות– שנובעת מתרגול, עשיה והשקעה של זמן ומאמץ.
- הנאה – גם בדרך כשהשרירים כואבים והמאמץ קשה, וגם הנאה מהתוצאה וההצלחה
זהו, לי כבר ברור מהו התהליך הנהדר הזה שנקרא אימון אישי. אם בא לך גם להבין את הקשר שלו לעולם הפנימי שלך, אני פה עבורך.